روانشناس خوب در تهران

روانشناس خوب در تهران؛ راهنمای انتخاب بهترین روانشناس

اگر در تهران هستید و به دنبال بهترین روانشناس خوب در تهران هستید، این نوشته برای شماست. پیشتر در رابطه با انتخاب بهترین روانکاو صحبت کرده‌ایم. در آن نوشته از ویژگی های بسیاری درباره انتخاب بهترین روانشناس و روانکاو سخن گفتیم. در نوشته دیگری هم در زمینه ویژگی‌هایی که بایست پیش از مراجعه به یک روانشناس خوب در نظر بگیرید، صحبت کردیم.

انتخاب بهترین روانشناس خوب در تهران (حضوری و آنلاین)

طبیعتا یافتن بهترین روانشناس در تهران کار ساده ای نیست. این موضوع ممکن است در شهرهای کوچکتر قدری سهل باشد. البته بایست به این نکته هم توجه داشت که دسترسی به فضای آنلاین انتخاب درمانگر خوب را متحول کرده است.

بسیاری از افراد نه تنها فقط از تهران، بلکه از شهرهای دیگر نیز می‌کوشند تا متخخصان کاربلد و حرفه‌ای را در شهرهای بزرگ پیدا کنند. اهمیت این موضوع را هر کسی که مدت‌ها از این مطب و مرکز مشاوره به دفتر و مرکز روانشناسی دیگری رفته است، به خوبی می‌داند.

راه‌های انتخاب بهترین روانشناس در تهران

 

 راه اول: پرسش از دیگران

یکی از بهترین راه‌های انتخاب کردن، خرید کردن، استفاده از یک خدمت بخصوص، پرسیدن از دیگران است. از قدیم الایام موقعی که می‌خواستیم از میزان کیفیت یک کالا باخبر شویم، از دوست و آشنا سوال می‌پرسیدیم. در مارکتینگ به این روش «سر زبان افتادن» یا همان word of mouth گفته می‌شود.

احتمالا بسیاری از شما با این فضا مواجه شده اید که از یک فرد در رابطه با متخصصی که به او مراجعه می‌کند، سوال بپرسید. بسته به اینکه چقدر او را به واقع بینی و انصاف قبول داشته باشید، حرفش برای شما جایگاه پیدا می‌کند.

راه دوم: جست و جو و بررسی شخصی

راه دیگری برای یافتن یک متخصص روانشناس خوب در تهران، این است که در محدوده بخصوصی جست و جو کنید. برای کاهش دادن ریسک مراجعه کردن پیشنهاد من این است که حتما از آن متخصص مطالبی را مطالعه کنید. امروزه بسیاری از متخصصان برجسته در حوزه سلامت روان، حضور اثربخش و خوبی در فضای مجازی دارند.

شما به راحتی می‌توانید به مطالعه مقالات یک متخصص بپردازید. شاید خواندن چند مطلب که به قلم یک روانشناس خوب در تهران نوشته شده باشد، شما را از عواقب انتخاب نادرست رهایی بخشد. همچنین، شما می‌توانید به ویدئو و فایل های صوتی آن متخصص مراجعه کنید. جهت گوش دادن به پادکست تجربه زیستی کلیک کنید.

راه سوم: جست و جوی دفتر به دفتر روانشناسی در در تهران

راه دیگر که ممکن است در نگاه اول قدری عجیب به نظر بیاید، جست و جو کردن برای یافتن بهترین روانشناس خوب در تهران است. این راه ممکن است قدری پرهزینه باشد، اما بهرحال اگر از مراحل قبلی و خصوصا مرحله دوم نتیجه نگرفته اید، مناسب شماست.

ویژگی های یک روانشناس خوب در تهران چیست؟

برای بسیاری از اصناف، محدوده‌های جغرافیایی بخصوصی وجود دارد که در صورت نیاز بایست به آنجا مراجعه کنید. گاهی برای برخی از علوم نیز محدوده های جغرافیایی می‌تواننند تعیین کننده باشند. برای نمونه، اگر بر روی نقشه نگاه کنید، احتمالا متوجه می‌شوید که بسیاری از مراکز مشاوره در خیابان های بخصوصی قرار گرفته اند.

اگرچه در سراسر تهران روانشناس های خوب وجود دارند، اما گاهی گزینه های زیاد به مانند گزینه‌های کم، دشواری انتخاب کردن را بیشتر می‌کنند. وقتی که شما فقط با یکی دو گزینه برای انتخاب روانشناس خوب مواجه باشید، کار ساده تر است. نهایتا، شما به اولی مراجعه می‌کنید و اگر راضی نبودید، به فرد دوم مراجعه می‌کنید. اما وقتی گزینه های زیاد می شوند، دشواری در انتخاب نیز افزایش پیدا می‌کند.

انتخاب یک روانشناس خوب در تهران با انتخاب یک مرکز مشاوره متفاوت است

شاید  بسیاری از افراد ندانند که روانشناس ها به ندرت اقدام به بازگشایی دفتر مشاوره شخصی می‌کنند. بسیار مرسوم است که یک روانشناس با چند مرکز مشاوره خوب همکاری کند. در واقع، گاهی گردانندگان یک مرکز مشاوره حتی خوب، هیچ ارتباط بخصوصی با روانشناسی به صورت آکادمیک ندارند.

این امر الزاما نقطه ضعف یک مرکز مشاوره خوب در تهران یا سایر نقاط محسوب نمی‌شود. اما یک روانشناس خوب در تهران و سایر شهرها، بایست به کار خودش متخصص باشد.

به تبلیغات آنلاین برای یافتن یک روانشناس خوب در تهران اکتفا نکنید

امروزه سایت‌های اینترنتی فراوانی در امر تبلیغات فعالیت می ‌کنند. همانطور که شما خودتان هم ممکن است با این پدیده مواجه شده باشید، یک سایت تبلیغاتی، صرفا کسب و کار شما را تبلیغ می‌کند. این سایت ها دلیلی برای بررسی کیفیت کار یک روان‌شناس دارند.

اگرچه تبلیغات نعمت بزرگی برای دیده شدن است، اما می‌بایست مراقب رنگ و لعاب های فراوان باشید. در گذشته، اگر یک متخصص شناخته شده و کاردان قلمداد می‌شد، حتما برای رسیدن به آن جایگاه زحمت فراوان کشیده بود. اما امروز کافی است که شما قادر به هزینه کردن برای دیده شدن باشید. و در کمترین زمان ممکن، به جایگاه اول جست و جوهای اینترنتی می‌رسید. فقط و فقط با هزینه و سرمایه گذاری مالی و نه تلاش و کوشش و تخصص علمی.

 

مرکز مشاوره روانشناسی خوب مهم است

اگرچه شما قرار است با یک روانشناس خوب در تهران دیدار کنید و مشکل خودتان را بررسی کنید. اما انتخاب کردن یک مرکز مشاوره خوب نیز از اهمیت برخوردار است. تصور کنید که شما با روانشناس خود بسیار ارتباط حرفه‌ای و درمانی مناسبی برقرار کرده اید. اما زمان‌بندی ها، نوع صحبت کردن، و نظم و ترتیب مرکز مشاوره همیشه باعث سختی شما بشود. احتمالا دقت نکردن در انتخاب یک مرکز مشاوره می‌تواند عواقب نا-اندیشیده‌ای به همراه داشته باشد.

بهترین روانشناس همیشه بروز و پویاست

یک روانشناس خوب، همیشه خود را بروز نگاه می‌دارد. امروزه شبکه‌های اجتماعی باعث شده‌اند که هر کسی بتواند رسانه‌ مخصوص به خود را داشته باشد. این موضوع سبب شده است که دانش عمومی در زمینه‌های گوناگونی افزایش یابد. یکی از این زمینه ها، حوزه پزشکی و سلامت روان است.

کافی است یک جست و جوی ساده در شبکه های احتماعی انجام دهید. خیلی راحت به هزاران ساعت سخنرانی دسترسی پیدا خواهید کرد. بنابراین، یک متخصص و روانشناس حرفه ای در تهران، نمی‌تواند به مانند یک روانشناس در اینستاگرام صحبت کند. یک متخصص برجسته بایست به کار خودش کاملا مسلط باشد و دانشی عمیق و فراتر از صحبت‌های عمومی در اختیار داشته باشد. 

 
 
 

ویژگی بهترین متخصص‌های روانشناسی و مشاوره:

  • دانش تخصصی دارند
  • به روز و علمی اند
  • توانا در ارائه راه‌کارهای موثر
رزرو وقت روانکاوی، روانشناسی و مشاوره، مشاور خانواده، زوج درمانگر
روانشناس خوب در تهران

چه رویکردی مناسب شماست؟

یکی از موارد تعیین کننده در انتخاب یک روانشناس خوب، رویکرد درمانی اوست. رویکردهای درمانی مانند درمان روانکاوی، روان درمانی تحلیلی، روان درمانی وجودی (اگزیستانسیال)، روان‌ درمانی شناختی، طرحواره درمانی و سایر. همچنین، یک درمانگر و روانشناس کاردان ممکن است در حوزه‌های خاصی دارای تخصص ویژه باشد.

برای نمونه، مشاوره و روان درمانی فردی، زوج درمانی و مشاوره پیش از ازدواج، خانواده درمانی، روان درمانی و بازی درمانی کودک، گروه درمانی و سایر. به همین ترتیب، دامنه فعالیت یک روانشناس خوب، و ممکن است در زمینه اختلالات اضطرابی، وسواس، افسردگی، مشکلات جنسی، و سایر دامنه ها باشد.

درمان منتخب برای مشکل شما چیست؟

اصطلاح درمان منتخب یا همان treatment of choice در روان‌درمانی برای متخصصان امری جا افتاده است. درمان منتخب افسردگی یعنی آن رویکرد تخصصی که برای درمان بکار گرفته می‌شود. براساس نتایج پژوهشی، راهنمای آماری اختلالات روانپزشکی DSM-5 هر یک از مشکلات یک درمان منتخب دارند.

برای یافتن درمان منتخب، نتایج و بهبودهای حاصل از هر یک در زمینه یک مشکل بخصوص را با هم مقایسه می‌کنند. برای مثال، اگر کسی می‌خواهد اختلال شخصیت مرزی را درمان کند، احتمالا بهترین درمان را روانکاوی کرنبرگ ارائه کرده است.

آیا روانشناس خوب در تهران برای شما دارو تجویز می‌کند؟

پاسخ کوتاه است: خیر! یک روانشناس هر قدر هم که متخصص باشد باز هم برای شما دارو تجویز نمی‌کند. چنانچه شما در حال حاضر از دارودرمانی استفاده می‌کنید، روانشناس و مشاور تلاش می‌کند با ایجاد ارتباط حرفه‌ای با روانپزشک، وضعیت درمان دارویی شما را نیز دنبال کند.

اگر در شروع و یا حین درمان نیاز به دارو درمانی باشد، یک روانشناس خوب شما را به یک متخصص روانپزشکی ارجاع می‌دهد تا بتوانید داروهای لازم را دریافت کنید. او همچنین در طی این فرایند همواره میزان اثربخشی و اثرات جانبی احتمالی دارو درمانی را نیز پایش می‌کند.

آیا روان درمانی و مشاوره آنلاین مناسب شماست؟

پیشرفت تکنولوژی سبب شده است که ابزارهای زیادی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در دسترس شما باشد. تحقیقات در حوزه روان درمانی نشان داده است که مداخلات آنلاین می‌تواند برای برخی از بیماری ها بسیاری مفید باشد.

این اختلالات مانند افسردگی پس از زایمان، اضطراب اجتماعی، آگورافوبی و یا بازارهراسی، به صورت آنلاین نیز قابل درمان هستند. البته اختلالات دیگری هم از طریق روان درمانی آنلاین درمان می‌شوند. بهتر است از یک متخصص برای ارائه درمان منتخب در زمنیه مشکل خود مشورت بگیرید.

 
پادکست تجربه زیستی
به اشتراک گذاری این نوشته در زمینه روانشناس خوب در تهران:
به این مطلب امتیاز دهید post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *